Event marketing je stratégia, ktorá sa používa na propagáciu svojej značky, produktu alebo služby s osobným zapojením alebo v reálnom čase. Event marketing môže byť realizovaný online alebo offline. Spoločnosti propagujúce svoje produkty alebo služby sa môžu zúčastniť event marketingu ako hostitelia, účastníci alebo sponzori.
Event marketing je jedným z najlepších spôsobov ako budovať povedomie o značke (promotion značky), zapojiť zákazníkov a odberateľov. Pomocou event marketingu môžete získať potenciálnych zákazníkov a zároveň im priniesť nadhodnotu v podobe vzdelávania.



Prečo zahrnúť do plánu marketingové eventy?
Marketingový plán propagačnej činnosti môže pomôcť vašej spoločnosti vyniknúť na trhu. Spojením event marketingu s digitálnymi kampaňami možno vytvoriť zmysluplnejší a dlhodobý vzťah so zákazníkom a klientom.
Event marketing môže zahŕňať večeru s ocenením, online marketingové akcie, informačný webinár či live stream. Súčasťou môže byť osobné stretnutie na veľtrhoch alebo konferenciách.
Eventy ponúkajú jedinečnú príležitosť komunikácie so zákazníkmi na osobnejšej úrovni. Priama interakcia a odozva sú neoceniteľnou podporou dlhého a prosperujúceho vzťahu.
Čo zohľadniť pri príprave marketingového eventu?
Pri príprave eventov a promotion je potrebné stanoviť si reálne ciele a očakávania, ktoré sa naozaj dajú dosiahnuť. Na začiatok je potrebné vytvoriť si rozpočet a zostaviť tím ľudí, ktorí organizáciu eventu zvládnu. Podpornými kampaňami – cez médiá, sociálne médiá a e-mail, je potrebné vytvoriť dostatočné povedomie o evente.
Propagácia eventu - promotion
Propagácia a marketing sa často používajú zameniteľne, ale na účely podujatí sú odlišné. Propagácia – promotion je reklama samotnej udalosti na dosiahnutie vopred určených cieľov firiem alebo spoločností. Marketing je oveľa širší pojem, ktorý zahŕňa kompletný branding udalostí, analýzu údajov, reklamu, jej meranie a množstvo ďalších vstupov.
Event marketing vyžaduje kompletnú propagáciu akcie, pretože tá je bez hostí a účastníkov bezvýznamná. V závislosti od rozpočtu na propagačné účely môžete svoju akciu propagovať cez dostupné mediálne a internetové kanály ako je webstránka, sociálne siete, e-mail marketing, využiť môžete tiež sponzorstvo či vplyv influencerov. Existuje veľa stratégií, ktoré vám pomôžu, aby si vašu udalosť cielené skupiny všimli.
Hlavným cieľom propagácie – promotion je zabezpečiť, aby si zákazníci a klienti boli vedomí existencie a umiestnenia produktov a služieb na trhu. Promotion musí zároveň presvedčiť, že váš produkt je lepší ako konkurencia.